Bullpower Chiptuning actie.
Al vanaf € 298,00    Klik hier en  
lees verder
Tel: 0321 - 322 887

Waarom niet standaard af-fabriek?

Sinds het begin van de auto-geschiedenis zijn er aanpassingen aan de motor gedaan. Zelfs Henry Ford met het A model was de bestuurder in staat om de ontsteking te controleren met een liniaal op de stuurkolom. Het doel was om de prestaties van de motor te verbeteren, door het aanpassen van het optimale ontstekingstijdstip in combinatie met de brandstof wordt de best mogelijke lucht / brandstof verhouding gehaald. Vele jaren gingen voorbij en de technologie van de motoren is sterk verbeterd in de afgelopen 30 jaar. Door de komst van  Elektronische injectie systemen, directe injectie en elektronische ontsteking systemen is de van 'kleine' motoren sterk gestegen. Vandaag de dag worden alle instellingen van de motor gecontroleerd en gereguleerd door de ECU (Engine Control Unit). De software in de ECU controleert het ontstekingstijdstip, brandstoftoevoer, turbo-boost, etc. om de best mogelijke prestaties te krijgen. En dat is precies het probleem. De autofabrikant kiest voor een doorsnee balans en calculeert een grote veiligheidsmarge in. De redenen hiervoor zijn: 

verschil in brandstofkwaliteit in verschillende landen

uitlaat emissie door het gebruik van slechte brandstof

minder goed om gaan met het onderhoudsinterval

verschillende rijstijlen

weer-factor (extreme hitte en vorst)

landspecifieke uitlaat waarden

In een aantal landen wordt zelfs om fiscale redenen ingegrepen. 

Dus de fabrikant moet een compromis (oplossing) sluiten om al deze feiten te verbinden. Er zijn ook grote fabricage toleranties, die de fabrikant wil voorkomen door het beperken van de ECU-software. Het resultaat is een vrij zwak en conservatieve software voor de ECU van uw auto. Hierdoor voorkomt hij dat mindere kwaliteit brandstof, olie enz. zware schade kan aanrichten aan de motor. Ook het voortdurende streven naar zuinige(re) motoren en de steeds strengere normen met betrekking tot de uitstoot van uitlaatgassen dwingen de fabrikant steeds zuiniger om te gaan met de aanvoer van brandstof. Onze taak is om deze compromissen te elimineren. We optimaliseren en individualiseren de software van uw auto op een manier, die reserves voor toleranties verlaagt, maar niet met de intensiteit van de fabrikant. De software wordt individueel ontwikkeld voor uw land (benzine kwaliteit, emissie ...) om de auto / motor binnen al deze toleranties te houden. In Europa en zeker in West Europa zijn de omstandigheden ten aanzien van brandstof-, oliekwaliteit en onderhoudsinterval goed te noemen. Hierdoor kunnen de veiligheidsmarges in deze landen zonder gevolgen van de levensduur van de motor naar beneden. Binnen deze marges zit voldoende ruimte voor optimalisatie van de auto.



Rollentestbank bij bullpower chiptuning.


vermogentest van onze vermogenbank


kenvelden voor het aanpassen van de chip tuning


Hyundai Coupe 2.7 V6 167pk


scherm van de rollentestbank


vermogentest van onze vermogenbank


Toyota Celica T sport 192pk



 Voor wie is chiptuning geschikt ?


Heeft u als wens uw huidige auto meer trekkracht en vermogen te geven kunt u naar uw autodealer gaan om uw auto in te ruilen. Het tunen van uw huidige auto is een goed alternatief. Bullpower chiptuning kan uw auto voorzien van een tuning. Chiptuning is een softwarematig optimalisatie van het motorsoftware. Met als doel de auto meer kracht en souplesse te geven. Items als veiligheid en milieu blijven de stabiele factoren. Wij leveren geen standaard tuning, voor iedere auto wordt de chiptuning speciaal op maat gemaakt met behulp van onze rollentestbank. Ongeacht van welk merk staan wij garant voor het zorgvuldig tunen van Uw auto, personenauto, bedrijfsauto, camper, kampeerauto.